Hjem > Klinisk undervisning - arbejdet med de studerendes refleksionsskemaer

Klinisk undervisning - arbejdet med de studerendes refleksionsskemaer

Vejledning af studerende i at skabe egne refleksioner og udvikling personligt og fagligt via refleksionsskemaer. Kan ske individuelt og i grupper.

Formål

  • Udvikle den studerendes bevidsthed om egne personlige og faglige kompetencer samt bevidstgøre, hvor den enkelte har behov for udvikling/yderligere viden

Fremgangsmåde

Vejlede i, hvordan den studerende grundlæggende anvender refleksionsskemaer

Gennemlæse og stille reflekterende modspørgsmål (uddybende spørgsmål) til de skrevne refleksionsskemaer

Efterfølgende gennemgang af refleksionsskemaer sammen med den studerende - hjælpe den studerende til analyse og refleksion.

Målgruppe

Ergoterapeutstuderende i modul 1, 3, 6 og 9 i klinisk undervisning.

Hyppighed

Modul 1 og 3: 1 x dagligt - 15 min. med studerende.
Modul 6 og 9: 1 x ugentlig - 1 time med studerende.

Ressourcer

Vejledning i anvendelse: ½ time i samlet gruppe af studerende
Forberedelse: ½ time pr. studerende pr. uge
Gennemgang: 45 min.-1 time pr. studerende pr. uge.

Referencer

  • "Klinisk Vejledning og pædagogiske kompetencer", Brøbecker H. og Mulbjerg U. (2005) Munksgaards forlag
  • ”Vejledning og praksisteori”, Lauvås P. og Handal G., Forlaget Klim, 2006
Sidst opdateret
06.11.2013

Mest læste ydelses-beskrivelser