Hjem > Aktuelt > Nyheder > KAMPAGNE: Verdens bedste studiejob

KAMPAGNE: Verdens bedste studiejob

10. april 2019
Ergoterapeutuddannelserne i Danmark og Ergoterapeutforeningen lancerer nu en digital kampagne, der skal ramme potentielle nye ergoterapeutstuderende. 

Under titlen ”Verdens bedste studiejob” søges en ambassadør blandt de nuværende ergoterapeutstuderende, som via sociale medier formår at opmærksom på studiet og de muligheder der åbner sig med ergoterapifaget. På den måde er kampagnen tænkt som en ung-til-ung-kampagne, hvor de unge selv er afsender af budskabet til målgruppen af unge.

Jobbet som ambassadør består i al sin enkelhed i at dele med andre, hvad man som studerende egentlig laver, mens man tager uddannelsen. Man er den rigtig til jobbet, hvis man elsker sit fag og uddannelse, er flittig bruger af sociale medier og god til at brænde igennem med det, man har på hjerte. Honorar: 30.550 kr. Det svarer til en gennemsnitsløn for en nyuddannet ergoterapeut.

- Vi kunne have valgt en løsning, hvor kampagnebudgettet blev anvendt til trykte plakater og dyre annoncer, men vi har i stedet valgt at satse alt på at møde de unge på de platforme, hvor de naturligt færdes. Det mener vi, er både den mest målrettede løsning, men også den med mest power i, siger Tina Nør Langager i forbindelse med lanceringen af kampagnen.

Kampagnen lanceres i et samarbejde mellem foreningen og ergoterapeutuddannelserne i en fælles interesse for at rekruttere nye nysgerrige og dygtige studerende.

- Ikke alene er de studerende potentielle medlemmer af Etf og det faglige fællesskab, men vi arbejder hver dag for at synliggøre ergoterapi og skabe det bedste og mest mangfoldige arbejdsmarked for ergoterapeuter i Danmark. Derfor har vi også et medansvar for, at der er ergoterapeuter nok til at varetage opgaven og levere den kvalitet i opgaveløsningen, som er efterspurgt, siger Tina Nør Langager i forbindelse med Etf’s involvering i kampagnen.