Hjem > Klinisk undervisning - arbejdet med de studerendes refleksionsskemaer

Klinisk undervisning - arbejdet med de studerendes refleksionsskemaer

Vejledning af studerende i at skabe egne refleksioner og udvikling personligt og fagligt via refleksionsskemaer. Kan ske individuelt og i grupper.

Formål

  • Udvikle den studerendes bevidsthed om egne personlige og faglige kompetencer samt bevidstgøre, hvor den enkelte har behov for udvikling/yderligere viden

Fremgangsmåde

Vejlede i, hvordan den studerende grundlæggende anvender refleksionsskemaer

Gennemlæse og stille reflekterende modspørgsmål (uddybende spørgsmål) til de skrevne refleksionsskemaer

Efterfølgende gennemgang af refleksionsskemaer sammen med den studerende - hjælpe den studerende til analyse og refleksion.

Målgruppe

Ergoterapeutstuderende i modul 1, 3, 6 og 9 i klinisk undervisning.

Hyppighed

Modul 1 og 3: 1 x dagligt - 15 min. med studerende.
Modul 6 og 9: 1 x ugentlig - 1 time med studerende.

Ressourcer

Vejledning i anvendelse: ½ time i samlet gruppe af studerende
Forberedelse: ½ time pr. studerende pr. uge
Gennemgang: 45 min.-1 time pr. studerende pr. uge.

Referencer

  • "Klinisk Vejledning og pædagogiske kompetencer", Brøbecker H. og Mulbjerg U. (2005) Munksgaards forlag
  • ”Vejledning og praksisteori”, Lauvås P. og Handal G., Forlaget Klim, 2006
Sidst opdateret
06.11.2013

Tilføj en kommentar

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Opdater Indtast bogstaverne, som du ser i billedet. Indtast bogstaverne, som du ser i billedet. Hvis du ikke kan læse dem, kan du generere et nyt billede ved at trykke på ikonet til venstre for billedet. Der er ikke forskel på store og små bogstaver.