PEDI

Pediatric Evaluation of Disability Interventory er et spørgeskema, der kan hjælpe til at udrede børns dagligdagsfunktioner.

Spørgeskemaets formål er at undersøge barnets funktionsniveau i dagligdagen med fokus på tre områder:

  • Personlig pleje
  • Bevægelse
  • Social funktion

I skemaet spørges først til, hvilke delopgaver barnet selv gør og derefter hvor meget hjælp barnet får i forskellige dagligdags situationer. Skemaet vedrører forskellige aktiviteter/situationer fra det lille barn på et halvt år til det større barn på syv år.

Derfor vil der være aktiviteter, som skal udelades svarende til barnets alderstrin.

Find materialet her:

PEDI kan også downloades på CPOP hjemmesiden, men spørgeskemaet er i den gamle version. Kun scoreskema er dansk og revideret. Der er heller ikke skemaer ang. nærmeste udviklingszone.

Dansk oversættelse

Dansk oversætttelse og bearbejdelse af M.Sc. Jette Christensen, Hvidovre hospital og Michelle Stahlhut, M.Sc.PT i 2006.

Original materialet er udarbejdet af Stephen M. Haley, Ph.D.PT, Wendy J. Coster, Ph.D.OTR/L, Larry H. Ludlow, Ph.D, Jane T. Haltiwanger, MA, Ed.M., Peter J. Adrellos, Pd.D. i 1992 på Boston Universitet.

Sidst opdateret
04.08.2015